Zgodovina analogne fotografije - začetki
Fotografija je oblika umetnosti, ki se je pojavila v tretjem desetletju 19. stoletja, zaživela pa 10 let kasneje. Pred izumom fotografije so ljudje že poznali načelo, kako fotografija deluje. Fotografije so znali projicirati na steno ali kos papirja, samo »tiskanje«, oziroma ohranitev fotografije v fizični obliki pa v tem času ni bilo mogoče. Ohranitev svetlobe je bila mnogo večji zalogaj, kot pa projiciranje na površino.
Camera Obscura
Naprava, ki so ljudje uporabljali za izdelavo fotografij, se je imenovala Camera Obscura (latinsko ime za »Dark Room« oz. temnico) in je že bila poznana že nekaj stoletij pred prihodom prve fotografije.
Camero Obscuro naj bi izumili med 13. in 14. stoletjem, vendar obstaja rokopis iz 10. stoletja, v katerem je arabski učenjak Hassan ibn Hassan opisal načela delovanja camere obscure.
Camera Obscura je temen, zaprt prostor v obliki škatle z luknjo na eni strani. Luknjica mora biti dovolj majhna, da camera obscura sploh lahko deluje. Svetloba prehaja skozi luknjico v škatlo (t.i. camera obscuro), notri se pa zaradi optike in optičnih zakonov na steni oblikuje zrcalna in obrnjena (»na glavo«) podoba oz. slika. Razlika med »današnjimi« analognimi fotoaparati in camera abscuro je le v tem, da imajo fotoaparati zrcala in film, na katerega se »posname« fotografija.
Na fotografijo so tekom razvoja sprva gledali kot na »ubijalko« umetnosti. Kljub temu se domneva, da so načela fotografije pogosto uporabljali renesančni umetniki, kot so Leonardo, Michelangelo in drugi. Italijanski učenjak Giovanni Battista della Portacentury je sredi 16. stoletja napisal esej o uporabi camera obscure kot pripomoček umetnikom za risanje. Na pano znotraj camera obscure je projiciral skupino ljudi, ki je stala zunaj (pred luknjico), nato pa jih na pano prerisal.
Ta metoda je precej podobna tisti, ki so jo uporabljali v animaciji »Retroscope« v zgodnjih letih 20. stoletja. Proces uporabe camera obscure se je ljudem v tistem času zdel zastrašujoč. Giovanni Battista je bil obtožen čarovništva, in je po aretaciji moral idejo opustiti.
Verjeli so, da so večinoma vsi renesančni umetniki uporabljali camero obscuro pri risanju, a so to priznali le redki. Mnogi so se bali, da jim bodo očitali okultizem (nauk o spoznanju skrivnostnih, nedostopnih stvari) ali pa označili za goljufe, saj je uporaba camera obscure med umetniki veljala za goljufijo.
Danes lahko trdimo, da je camera obscura prototip današnjim modernim fotoaparatom. Kljub temu, da se danes ob vsej sodobni tehnologiji zdi camera obscura neuporabna, vzbudi pri nekaterih ljudeh vseeno malce zanimanja.
Če vas camera obscura zanima, in bi jo želeli narediti sami doma, si oglejte to stran.
Izum fotoaparata
Prvo fotografijo (kot nam je znano), je leta 1825 posnel francoski izumitelj Joseph Niepce. Predstavlja pogled skozi okno v Le Grasu. Fotografija več zaslug kot to, da je prva posneta in ohranjena fotografija, nima.
Čas osvetlitve je bil zaradi tehničjih ovir nastavljen na 8 ur, zato je v tem času sonce prepotovalo iz vzhoda do zahoda, in opazimo, kot da sveti iz obeh strani. Prisotne ni nobene kompozicije, kot jo poznamo iz umetnosti, saj je v tistem času fotografija veljala kot tehnološki izum, ne pa (še) kot del umetnosti.
Kot smo omenili, so ljudje znali slike projicirati, niso pa še znali ohraniti in "shraniti" svetlobe. Niepce je predstavil svojo zamisel o uporabi naftnega derivata "Bitumen iz Judeje". Bitumen se strdi z izpostavljenostjo svetlobi, nestrjen Bitumen so pa splaknili stran. Niepce je za medij uporabljal kovinsko ploščo, ki jo je zatem spoliral. Površina je pokazala negativ fotografije, ki jo je Niepce prekril s črnilom, in jo odtisnil. Ena izmed pomankljivosti pri tej metodi je ta, da je bila kovinska plošča zelo težka in njena izdelava draga. Prav tako so porabili veliko časa za poliranje.
Znana imena v fotografiji
Fotografiji so zaupali le redki, saj je še vedno veljala za kontroverzno in polno dvomov. Za navdušence se je fotografija razvila v nekaj velikega - kot lahko rečemo za industrijo danes. Teh nekaj navdušencev je revolucioniralo način fotografiranja, opazovanja, presojanja in zaznavanja. Tukaj so omenjeni tisti najbolj vplivni navdušenci.
Alfred
Stieglitz
Izum fotografije je popeljal do novih znanstvenih dosežkov in odkritij, prav tako razvijanju industrije. Fotografija je postala del vsakodnevnega življenja in del umetnosti. Za fotografijo kot del umetnosti stoji ameriški fotograf in zagovornik sodobne umetnosti Alfred Stieglitz. Mnogi verjamejo, da je Stieglitz uveljavil fotografijo kot del umetnosti, kot jo poznamo danes.
Stieglitz je poleg fotografije znan po svoji strasti do avant-garde.. V New Yorku je imel več galerij, in ameriški javnosti predstavil številne evropske avantgardistične umetnike. Njegovo delo s fotografijo je bilo revolucionarno